۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۴۴۹۱۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

جهش تولید راه برون رفت از مشکلات اقتصادی| به فکر ارتباط با بیگانگان نباشیم

جهش تولید راه برون رفت از مشکلات اقتصادی| به فکر ارتباط با بیگانگان نباشیم
امام جمعه نوشهر، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی امروز جامعه که بخشی از آن ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن است را در رونق و جهش در تولید داخل دانست.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن سال نو و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» گفت: تأکید مجدد مقام معظم رهبری بر مسأله تولید نشان دهنده اهمیت جایگاه تولید داخل در نگاه ایشان است.
 
وی با تأکید بر این که کشورمان از منابع ارزشمند بسیاری برخوردار است که بسیاری از کشور‌های جهان حتی از آن محروم هستند، افزود: اگر این ظرفیت و پتانسیل موجود به خوبی شناسایی و به کار گرفته شود تحریم و فشار هیچ قدرت خارجی اثرگذار نخواهد بود.
 
امام جمعه نوشهر با بیان این که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی امروز جامعه که بخشی از آن ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن است، رونق و جهش در تولید داخل است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت تولید داخل بهره گرفته شود.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان نباید پتانسیل داخلی را نادیده بگیرند، افزود: تنها مسیری که می‌تواند کشور را در برابر توطئه‌های اقتصادی دشمن واکسینه کند جهش در تولید داخل است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که امروز باید کمبود‌ها و ضعف‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی دشمن را با جهش در تولید جبران کنیم، بیان داشت: متأسفانه به دلیل برخی تفکرات غلط در کشور، ظرفیت‌های داخلی گاهاً مورد بی توجهی قرار می‌گیرند.
 
امام جمعه نوشهر با اشاره به این که ارتباط با بیرون نباید اولویت نخست مسؤولان کشورمان باشد، ادامه داد: مسؤولان و مدیران کشور در ابتدا باید با حمایت و تقویت ظرفیت‌های داخلی، در بخش تولید داخل جهش لازم را ایجاد کنند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز مورد تحریم‌های ظالمانه غرب به سرکردگی آمریکای جنایت کار بوده است، گفت: حتی کشور‌های اروپایی که مدعی همراهی با ملت ایران بودند نیز مسیر آمریکایی را در پیش گرفتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که دشمنی آمریکا و اروپا با ملت ایران تا حدی است که امروز و در شرایط حساس مقابله کشورمان با ویروس همه گیر کرونا نیز از دارو و تجهیزات پزشکی به کشور دریغ می‌کنند، افزود: شرایط امروز و عدم همکاری کشور‌های اروپایی درس خوبی برای آن دسته از مسؤولانی است که همچنان به فکر ارتباط سازنده با این کشور‌ها هستند.
 
امام جمعه نوشهر با بیان این که حمایت از تولید داخل تنها راه برون رفت کشورمان از مشکلات فعلی است، گفت: با مذاکره و ارتباط با چند کشور معلوم الحال اروپایی نمی‌توان به پیشرفت و توسعه کشور امیدوار بود بلکه باید با جهش در تولید کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه هدایت کنیم./950/ت320/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات